Plora que plou

Nom del grup: Plora que plou

Membres del grup: Glòria Safont Tria i Institut Thos i Codina

Tema: La proposta és treballar el tema de l’aigua concentrant-nos amb com tractem el plor des de diferents assignatures.

Paraules clau: plor, llàgrima, fisiologia, mites, refrany

Desenvolupament de la idea: A partir d’una sèrie de qüestions sobre el plor, com ara les següents, s’aniran treballant diversos enfocaments del tema des de visual i plàstica, llengües, naturals, matemàtiques i socials per acabar fent un mapeig col·lectiu sobre el tema.

Qüestions:

El plor, que és? Com és una llàgrima?

Que son les llàgrimes, de què estan compostes?

Quantitat d’aigua que traiem amb un plor?

Per què alguns ploren quan pelen cebes?

Quina quantitat d’aigua tenim en el nostre cos? Com podem calcular la quantitat d’aigua que perdem en un plor?

Com regenera el cos l’aigua que s’ha vessat?

Per què quan naixem plorem?

Que passaria si no ploréssim?

Per què es necessita plorar?

Tots els animals ploren?

Les gotes de la pluja tenen la mateixa forma que les de les llàgrimes?

El meu plor

Explicar quan ploro, en quines situacions

(al cinema, quan ens hem barallat amb algú, quan estem tristos, rient, etc. )

De quin color són les meves llàgrimes?

Com les represento?

Són iguals les llàgrimes de tristor que les d’alegria? Com les diferencio?

I després de plorar, com em sento?

Explicar un record de plor.

Quin sentiment et provoca veure alguna persona plorant?

Explicar com va ser el teu primer plor (preguntar a la família)

Àmbits: visual i plàstica, llengües, naturals, matemàtiques i socials

Possibles projectes: Buscar artistes (plàstics, poetes, altres) que hagin treballat sobre el tema

Parlar i estudiar el per què d’aquestes expressions:

“qui no plora no mama”

“ Si la Candelera plora, l’hivern és fora, si la Candelera riu, el fred és viu”.

http://etimologies.dites.cat/2008/08/ndex-alfabtic-de-les-entrades-en-catal.html

 

Anuncis